Kapitel 13 - Amanda





Amandas perspektiv:

Jag och Lou stannar kvar i sängen en stund och bara är med varandra. Kramas och pratar. Allt känns så bra med honom, så naturligt. Med honom kan jag vara mig själv till 100% som jag annars bara kan med Sanna och Maja.
Jag ler mot Louis, pussar honom på kinden och går upp ur sängen. Drar på mig ett par ljusa jeans short och en vit spetströja och öppnar Louis garderob. Jag kikar runt lite och börjar skratta när jag konstaterar att nästan allt han äger är randigt. Han flinar glatt åt mig och jag tar fram en blå och vitrandig tröja och ett par röda byxor som jag kastar till honom. Han klär på sig och vi går ut till köket.
Alla hade gått ifrån bordet utom Maja och Niall som satt kvar och pratade.
- Good morning! Sa Niall glatt och gjorde sig en till macka.
- Good morning. Svarar jag och går fram till Maja. Hur är det vännen?
Maja ler halvt till mig och jag märker att det är något fel.
- Vi kan prata sen Amanda, men det är lugnt nu! Säger hon och kramar mig.
- Absolut, bara att säga till om det är något.
Louis och jag gör i ordning några mackor och te och sätter oss vi bordet. Vi pratar och skrattar alla fyra och Maja verkar glad och jag känner mig lättad. För om någon av mina bästisar mår dåligt, mår jag dåligt. Mår de bra, mår jag bra.
Vi äter upp och låter Niall och Louis sköta disken. Vi skrattar lite åt dom och låser in oss på toaletten och jag frågar henne vad det är.
- Jag var bara lite ledsen förut, men Louis tröstade mig.
Mitt hjärta blir alldeles varm när jag får höra det. Att min pojkvän, min fina, fina pojkvän, tröstat min bästis när hon mått dåligt. 'Hans hjärta är gjort av guld' tänker jag och försöker koncentrera mig på det Maja säger.
- Du och Lou är ju tillsammans och det är Sanna och Harry också. Alltså ni är verkligen ihop, ni är par. Om du förstår? Säger hon och jag tittar på henne med en blick som säger att hon ska fortsätta. Niall har inte frågat mig om jag vill bli hans flickvän eller något och jag börjar bli lite orolig. Tänk om han inte gillar mig?
Jag kramar om henne länge och hon snyftar till lite.
- Det är ingen risk för det, jag ser ju hur kär han är i dig! Han älskar dig verkligen Maja. Och vänta du bara, han kommer fråga om pojkvän/flickvän grejen snart.
Hon ler och vi går ut från badrummet.
- Soooooo listen! Ropar Louis och Zayn kommer utsrpingandes från sitt rum och sjunger på Cody Simpsons låt so listen. Vi skrattar lite allihop och alla går och sätter sig i sofforna.
- What are we up to today? Säger Liam och gäspar. I'm tired so I don't wanna jump around and play or something like that...
- What about a sightseeing tour here in London for the girls? Säger Harry och ser jätte glad ut.
Alla instämmer och 5 minuter senare sitter vi alla i deras mini buss som precis räcker till för oss åtta och en chaufför.
I flera timmar kör vi runt och killarna visar mig och mina bästisar staden dom älskar. Niall skrattar åt allting han ser och hans glädje smittar as sig på oss andra och det slutar med att vi sitter och asgarvar i en evighet.
- Det roliga är att ingen vet vad vi skrattar åt! Får jag fram i allt skratt och Maja och Sanna halvt skriker "jaaaa" tillbaka och tårarna bara sprutar. Det här var äkta glädje.
Fram emot kvällen stannade vi tillv vid en liten vägkrog i utkanten av London för att äta lite. Alla var otroligt hungriga och det skulle bli skönt att få sträcka på sig. Vi klev ut ur bussen och gick in på krogen, beställde mat lite fort och satte oss lite avskilt från dom andra gästerna. Maten kom efter någon minut och alla högg in med god aptit. Louis sitter såklart bredvid mig och när han ätit upp tar han min hand under bordet och lägger en lapp i den. Han lutar sig mot mig och viskar "Don't read it until tomorrow at 6PM" och pussarmig på kinden. Jag fnittrar till och trycker ner lappen i fickan.
När vi ätit går vi tillbaka ut till bussen och åker till min och tjejernas hotellrum. Dom följer med oss in och säger god natt, tackar för idag och frågar när dom ska komma och prata med Anne-Charlotte. Vi kommer överens om att jag ska smsa Louis när dom kan komma och prata med henne. Harry och Niall kramar om alla en sista gång och går ner till bussen igen. Sanna och Maja försvinner fort in i badrummet för att tvätta bort smink och fixa sig inför natten, medans jag och Louis står kvar i hallen.
- Promise me you won't read the note until 6PM tomorrow? Säger han och kysser mig.
- Promise.
Han ler och stänger dörren efter sig.
Maja, jag och Sanna somnar tillsammans i samma säng den natten, alla med tre stora leenden på läpparna.


Vad kan stå på lappen Amanda fått? Nån som vågar gissa?? :D Nästa kapitel blir då Niall och Majas kapitel. Juste, anledningen till varför jag alltid publicerar mina kapitel typ jätte sent är att jag inte har tid att skriva förens på kvällarna + min hjärna vill inte sammarbeta på dagtid :P Kommentera gärna, blir så sjukt glad! :D

Kommentarer
Postat av: Madde

jättebra !:D

2012-04-04 @ 10:35:52
Postat av: Paloma

I WANT, I WANT, I WANT MOREEEE. <3

2012-04-04 @ 13:01:12
URL: http://piixies.wordpress.com
Postat av: Rebecka

OMG!

Camilla du är så jävla braaaaaaaaaa! Helt seriöst nu., jag dör så bra!

MER MER MER! ♥

2012-04-04 @ 21:49:45
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: Amanda Rosenqvist

DU ÄR FUCKIN' BÄST!!!!!! SLUTA SKRIVA SÅÅÅ BRA!!!♥ ELLER FAKTISKT GÖR INTE DET!!♥

2012-04-08 @ 00:25:26
URL: http://arosenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0