Kapitel 16 - If I was you're boyfriend



Majas perspektiv:

Tiden stannar när jag sitter där ute i mörkret med Nialls händer runt min midja. Allting tysntnar och vi ser på varandra länge, länge. Utan att jag är speciellt medveten om det går alla andra in i huset och vi är helt ensamma. Han böjer sig fram emot mig och kysser mig hårt och kärleksfullt. Vad som egentligen är ca en minut känns som en halv sekund. Tiden går oerhört fort när jag är med honom och jag både älskar och hatar det. Älskar det eftersom att man brukar ju säga "tiden går fort när man har roligt" och det har jag ju med honom. Hatar det för att tillfällena då vi ska säga hejdå kommer så fort från att vi träffas.
- Should we go inside? Hör jag Louis säga och ser hans huvud sticka ut genom altandörren.
Niall nickar mot honom och sträcker ut sin hand och jag tar den och vi går in till dom andra. Vi sätter och ner i tre soffor som står runt ett bort. Jag och Niall i den enda, Sanna och Harry i den andra och Amanda och Louis i den tredje.
Länge sitter vi och pratar om allt mellan himmel och jord, skrattar och äter frukt doppade i choklad som Harry och Sanna skurit upp och fixat fram.
Fram emot 2 på natten börjar vi alla känna oss trötta och killarna berättar att det finns tre gästrum nere på bottenvåningen, där vi ska tillbringa natten. Vi hjälps åt att plocka undan allt utifrån och går ner till gästrummen. Louis sticker in huvudet i rummet närmast trappan och ler glatt mot oss andra.
- I think me and Amanda take this room. Han skuter upp dörren och vi ser att väggarna är randiga. Alla skrattar och Amanda kysser Louis och ser lycklig ut. Harry drar med sig Sanna till rummet bredvid och vi säger godnatt allihop.
- Then i guess this room is for us. Säger Niall och tar min hand och vi går in i det tredje rummet.
Rummer ser lite gammaldags ut med neutrala färger. Möblerna är i någon slags trä och ovanför dubbelsängen hänger massa hjärtan på väggen. Niall ge rmig en menande blick och vi klär av oss och lägger oss i sängen. Jag känner hur mina ögonlock blir tyngre och tyngre och jag somnar med huvudet på Nialls varma bröst med hans hjärtslag dunkandes vid mitt öra.
Louis perspektiv:

Jag drar med mig Amanda in på vårat rum och stänger och låser dörren bakom henne. Tittar på henne och känner hur mycket jag älskar henne. Med henne ska jag dela resten av mitt liv med, vill att hon ska vara mamman till mina barn. Det är med Amanda jag vill gå igenom alla tuffa och roliga tider med.
- Are you tired? Frågar jag henne och hon skakar på huvudet.
- Not at all. Are you?
Jag skakar på huvudet och vi kryper ner i sängen. Hon lägger huvudet på mitt bröst och jag har armarna runt henne. Länge ligger vi tysta och bara njuter av varandras tillvaro. Känslan är så underbar när man kan sitta tyst en lång stund och bara njuta, utan att det blir pinsamt.
Till slut avbryter jag tystnaden och säger att jag måste gå på toa. Kysser henne lätt på pannan och smiter iväg till toan. Sitter där inne på golvet ett tag och funderar. Funderar på hur mycket jag älskar henne och hur mycket hon egentligen älskar mig. Jag tar upp asken ur fickan och ser omsorgsfullt på den innan jag stoppar tillbaka den igen.
Jag måste ha suttit där en lång stund för till slut knackar Amanda på dörren och kikar in.
- What are you doing? Säger och hon ler busigt mot mig där jag sitter på golvet.
- I don't know. Skrattar jag och reser mig upp. Can we just lay down in the bed and talk?
- Sure, what do you wanna talk about?
- Everything. About you, your friends, family, school. I wanna know everything.
- Okey then. Säger hon och tar min hand. I'll tell you everything about myself. And there's a lot of stuff.
Vi går tillbaka till sängen, denna gången klär vi av oss och byter om till nattkläder innan vi lägger oss ner. Hon har en av mina t-shirtar på sig och jag har bara ett par kalsonger. Vi lägger oss ner i sängen och hon börjar berätta allt. Hon berättar glatt om vad hon, Sanna och Maja brukar göra på fritiden, hur det är i skolan, hur hennes familj är. Om hennes stora kärlek till hästar. Under hela tiden hon pratar ser hon så glad och lycklig ut och jag kan inte sluta le.
När hon pratat så mycket att vi glömt bort tiden skrattar vi lite innan vi båda somnar på direkten.
Sannas perspektiv:

Jag har alltid varit en person som är trött. Det spelar ingen roll hur många timmar jag sovit, lik förbannat ska jag alltid vara trött. Dock har det blivit bättre på senaste tiden. Men så fort Harry och jag kommer in på rummet och jag ser sängen kramar jag om honom och frågar om vi inte kan  sova på direkten. Han skrattar lite tyst och kysser mig på munnen.
- Of course!
Harry klär av sig helt naken och lägger sig i sängen. Jag tvekar någon sekund innan jag klär av mig och lägger mig bredvid honom. Det känns lite skämmit att visa mig helt naken för en annan människa, men han har lärt mig att tycka att jag själv är vacker. Och om han, Harry Styles, tycker jag är vacker så måste jag vara det. Han tittar stolt på mig och vi kysser varandra en sista gång innan vi somnar, sida vid sida.
Harrys perspektiv:

Någonstans långt borta hör jag ljudet av en vibrerande mobil och jag vaknar upp och ser att hela rummet lyses upp av min mobil som ringer. Sträcker mig mot nattduksbordet och greppar tag om mobilen. Känner igen numret direkt trots att jag inte lagt in det. Trycker på röda luren och innan jag hinner lägga ifrån mig den ringer det igen.
- What do you want? Viskar jag tyst för att inte väcka Sanna.
- I wanna talk. Säger rösten.
- It's 4 o'clock in the morning! Don't you have a brain? You don't call someone in the middle of the night! Jag blir rasande och Sanna vänder sig om i sängen och mumlar i sömnen. 'Hon får absolut inte vakna nu!' tänker jag panikslaget och försöker lugna ner mig.
- I just wanna talk...
- You know I'm Harry, right? Muttrar jag och lägger på. Innan jag lägger ifrån mig mobilen skriver jag ett sms.
' She just called. Again... ' tvekar om jag ska skicka det eller inte. 'Kanske bäst att strunta i att skicka det ändå' tänker jag och stänger av mobilen.

Nialls perspektiv:
- Good morning sunshines! Hör jag Louis ropa borifrån dörren innan jag känner något tungt över mig. It's time to get up! Och så börjar han sjunga. 'Inte nu igen' tänker jag och försöker slå bort honom utan framgång. Maja vänder sig om mot mig och skrattar. Jag ler mot henne och hör Amanda säga någonting jag inte förstår. Amanda och Maja skrattar och Amanda kommer fram och ger Maja en puss på kinden. Känner avundsjukan strömma över mig men jag slår snabbt bort dom tankarna, hon är ju min flickvän! Och dom två är vänner och det är sånt vänner gör. Maja tittar sedan på mig, ler och kysser mig hårt.
- You keep making me weak, yeah frozen and can't breathe! Sjunger Louis glatt medans hans fortfarande sitter över mig. Äntligen lyckas jag få till en riktig smäll och han faller handlöst bak i sängen och är påväg ner på golvet innan han lyckas ta tag i mitt ben och kan hålla sig kvar i sängen. Alla brister ut i ett hysteriskt skratt och jag blir genast pigg. Efter skrattandet drar jag med mig Maja in i badrummet och frågar om vi inte kan duscha tillsammans, för det känns ju ondigt att duscha i omgångar. Hon rodnar lite när jag frågar och jag kysser henne mjukt på läpparna.
- I love you. It doesn't matter how ugly you think you are, cause i know the truth. The truth is that you are stunningly beautiful.
Hon säger inget, kramar bara om mig och klär av sig och ställer sig i duschen.
- Are you coming? Säger hon och ler självsäkert.
Jag dör inombords så vacker hon är och jag skyndar mig in till henne. Vilken underbar morgon.
Harrys perspektiv:

Sanna och jag går upp och hittar Louis och Amanda i köket. Vi pratar lite samtidigt som vi gör i ordning frukost som vi dukar upp utomhus. Sanna och Amanda pratar svenska med varandra och båda ser så lyckliga ut. Jag blir varm i hela kroppen av att se dom må bra.
Vi sätter oss ner ute i det lite mulna men varma vädret och börjar äta. Skratt innefrån huset hörs och ut kommer Niall och Maja hand i hand. Båda är nydschade och jag känner doften av Nialls parfym på flera meter. Dom sätter sig ner och äter med oss.
Så fort Niall tagit sin sista tugga på hans sjunde macka ställer jag mig upp och ber honom följa med mig in.
- She called me last night. Säger jag lågt när vi kommit in i huset.
Niall stirrar förskräckt på mig.
- Oh no. Säger han tyst. Not again...


KABAAM ett långt och virrigt kapitel. Borde satsa på lite kortare i fortsättningen och inte ha med typ 6 olika perspektiv hahahha.. Vad tycker ni? Natt kapitel och grejer haha :D Men vad säger ni, spännande eller?

Kommentarer
Postat av: Amanda Rosenqvist

MY ANGEL!!!!! WHY ARE YOU SO FREAKIN' GREAT????



MIN UNDERBARA ÄNGEL, MITT HJÄRTA!!!!! JISSES, YOU TAKE MY BREATH AWAY... AGAIN!!!!!!♥♥♥♥♥♥♥



I LOVE YOU MORE THAN ANYTHING ELSE! THANK YOU FOR BEING A PART OF MY LIFE!!! WITHOUT YOU, THERE'S NO ME!!♥♥♥♥♥♥♥

2012-04-08 @ 05:39:00
URL: http://arosenqvist.blogg.se/
Postat av: Vilmis <3

ÅMG SÅ BRA :D <3

2012-04-08 @ 10:01:54
URL: http://vilmaalderbrant.blogg.se/
Postat av: Tilde

Awesome, mer!

2012-04-08 @ 11:15:16
Postat av: Daniella

MIN ÄNGEL, HUR BRA KAN MAN INTE SKRIVA!???



ÄLSKAR DET SÅ JÄVLA MYCKET, DU ÄR BÄÄÄÄST <3

2012-04-08 @ 12:36:08
URL: http://onlymedaniella.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Så braaaaaaaaaaa! :D ♥

2012-04-08 @ 14:45:34
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: Alexandra

Skiiiiiiitbra, meer! :D

2012-04-09 @ 00:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0