Kapitel 17 - Day six





Nialls perspektiv:

- Seriously, why is she calling you? I don't get it. Säger jag och tar stöd mot köksbänken.
Harry tittar ledsamt på mig och skakar på huvudet.
- I don't know, man...
- I think the best thing is if we could just meet her and talk, eye to eye. Or what do you think Haz?
- That's sound good. Should we say tonight, at 8PM in the park?
- Sounds good. Svarar jag och kramar om Harry. Thank you.
Harry ler och dunkar mig vänskapligt i ryggen och vi går ut till dom andra som ätit upp. Vi dukar undan och går ner till våra rum för att atäs undan och packa våra saker. Det går fort eftersom vi är så många och efter max en kvart står vi alla klara uppe på grusgången ut mot vägen. Harry låser dörren ordentligt och lägger nycklarna under dörrmattan. Paul rullar fram med sin bil och ställer sig precis utanför grinden. På skoj springer jag och killarna fram och slänger oss runt hans hals och Paul skrattar högt. Jag tittar bak på tjejerna som skrattande är påväg mot oss. Jag springer runt bilen och öppnar bildörren för tjejerna och Sanna och Amanda hoppar in. Maja står kvar någon sekund och kysser mig på kinden.
- I love you. Säger jag och hoppar in i framsätet bredvid Paul.
Sannas perspektiv:

Precis när Niall ätit upp sin macka går han och Harry in i huset och jag och Maja tittar förvånande på varandra. Dom kommer ut en stund senare och Niall ser lite blek ut för någon sekund innan han börjar skratta. Jag och Maja tänker inte mer på det och en kvart senare kommer Paul för att hämta oss. Killarna fjantar sig som vanligt och vi skrattar åt dom. När vi satt oss i bilen pratar vi om hur mycket vi älskar att dom är så pass omogna ändå. För dom är verkligen omogna så som dom håller på. Inget oss emot.
- Nog för att  vi visste redan innan vi träffade dom att dom är omogna och fjantiga, börjar Amanda. Men att dom skulle vara så töntiga som dom faktiskt är hade jag aldirg kunnat tro!
Vi alla brister ut i ett hysteriskt skratt och Niall som sitter i framsätet vänder sig om och skrattar åt våra skratt. Jag känner en hand på min axel och hör Harry säga:
- I hate it when you talk swedish and then laugh, cause we don't understand what's funny!
Jag pussar på hans hand och vi skrattar ännu mer. Jag vänder mig om mot Harry och Lou som sitter hand i hand i baksätet och fjantar sig. 'Töntar!' tänker jag och ler för mig själv.
Paul svänger in utanför vårat hotell och frågar om vi behöver hämta någonting för natten. Jag tittar förvånat på Maja och Amanda.
- Oh, we forgot to tell you. Säger Louis från baksätet. We was thinking that we could spend time together, all of us, Liam and Zayn today and tonight. Cause we have to work tomorrow.
- That sounds amazing! Säger jag och tittar på tjejerna. Ska vi gå upp och packa ihop lite kläder då?
Dom nickar och vi springer upp på vårat rum och slänger ner lite kläder i en bag och går ner till bilen igen. Paul lägger in bagen i bagageluckan och vi sätter oss i bilen igen. Vi åker till killarnas lägenhet och alla hoppar ur bilen. Eftersom det bara får plats 7 i bilen vi åkte i måste vi byta bil till en större så alla 9 för plats.
- Hallå tjejer? Sägerr jag och fyra två par ögon vänder sig emot mig. Imorgon är vår sista dag här... Vi åker hem imorgon kväll.
Jag hade inte tänkt på att tiden i London skulle ta slut och vi skulle tvingas åka hem och utifrån tjejernas ansiktsuttryck hade dom nog inte tänkt på det heller. En tår rullade ner för min kind och jag orkar inte bry mig och att bara kom fler och fler. Jag vill verkligen inte lämna Harry nu, han betyder allt för mig. Han och tjejerna är dom enda som förstår mig och får mig att vilja leva. Dom är min livsglädje helt enkelt.
Bilen rullar in på en grusväg inne i en skog och snart är vi framme vid ett litet trähus, och det känns som vi befinner oss i en saga. Solens strålar lyser genom trädtopparna och det ser magiskt ut helt enkelt.
Vi går ut ur bilen tysta och Harry tar mig åt sidan.
- Are you crying? Säger han och smeker mig på kinden.
- A little...
- But why? You don't have to cry baby.
- We'll take that later if that's okey? Svarar jag och tittar bort mot dom andra som packar ur bilen. Jag vill gärna berätta för killarna att vi åker redan imorgon när vi är alla samlade.
- Of course that's okey! Säger han och kramar om mig.
Vi bär upp alla väskor in i huset som är Nialls föräldrars sommarstuga. Hela huset doftar av trä och granbarr. Det finns endast några få rum i huset, ett stort vardagsrum, kök + matsal, en toalett och två sovrum. Eftersom huset inte är anpassat för 9 personer utan bara för 4 eller 5 slutar det med att jag och tjejerna för dela på en dubbelsäng medans killarna får dela på en dubbelsäng och en extrasäng. Det känns bra ändå att få sova tillsammans med tjejerna, trots att det är vår sista natt tillsammans.
Amandas perspektiv:

Några timmar efter vi kommit fram till huset ställer vi oss alla för att laga middag och tacos står på kvällens meny. Då vi kommit överens om att killarna ska göra efterrätt och vi tjejer varmrätten tar vi tillfället i akt att prata ordentligt med varandra.
- Hur ska vi göra? Säger jag och börjar steka köttfärsen.
- Jag vet inte. Svarar Maja. Men liksom vi åker imorgon kväll, typ 23.20 går flyget va? Så vi har ju nästan hela dagen på oss i alla fall.. Hon brister ut i gråt och jag går fram och kramar om henne.
- Älskling, det är ju inte så att det komer ta slut emellan någon av oss! Säger Sanna och vi kramar om alla oss tre.
- Jag hoppas inte det. Säger Maja och torkar bort sina tårar. Men hur blir det? Dom bor ju i ett helt annat land och turnerar och massa annat?
- Maja, det löser sig. Tro mig! Svarar jag. Vi har snart sommarlov och ingen av oss har ju något planerat, så vi kanske kan vara med dom hela sommaren, right?
Maja ser genast gladare ut och hon ler lite.
- Tack tjejer, för att ni finns. Jag behövde bara gråta lite, men det är bra nu. Ska vi berätta efter vi ätit efterrätten kanske?
Jag och Sanna nickar och vi fortsätter att laga maten.
---
- Oh my gosh, guys this is amazing! Utbrister jag och tar en till tugga på cheescaken dom precis dukat fram på bordet. What did you do with it?
Killarna ler och kollar på Niall.
- It's Nialls secret recipes! Säger Zayn och ler. Niall skrattar och vi alla äter glatt av cheescaken.
---
Liam och Louis hjälps åt att duka av bordet och ställa in all disk i diskmaskinen medans vi andra sitter kvar och pratar runt bordet. Dom kommer tillbaka och sätter sig och jag tittar på Sanna och Maja som sitter mittemot mig.
- Ska jag berätta? Säger jag och dom nickar.
- Okey. We need to tell you something we started think of today... Börjar jag och sväljer hårt. We're leaving London and UK tomorrow night. We're going home to Sweden...

OHMYGOSH VAD KOMMER HÄNDA NU?! hahah nej men vad tycker ni? :D

Kommentarer
Postat av: Amanda Rosenqvist

NOOOOO!!!! Inte lämna älskade Louis och resten av killarna... och Paul!!!! D':



Men I LOVE YOU, du är så jävla bäst och underbar och fantastisk och... I'M SPEECHLESS!!!<3

2012-04-09 @ 04:02:21
URL: http://arosenqvist.blogg.se/
Postat av: Linnea

Omg va spännande! Jag värkligen älskar din novell!

BriLiam

AmaZayn

FabuLouis

ExtroidinHarry (stavning)

PhanomiNiall

Postat av: nathalie

- NO! JIMMY PROTESTED.

DOM SKA STANNA, MISSA FLYGET, HYRA EN TERRORIST SOM KAPAR PLANER OCH FLYGER TILLBAKA TILL KILLARNA MED DOM, ELLER VAD SOM HELST

EN ELEFANT KAN DOM RIDA TILLBAKA PÅ.

Älskar din novell, puss. hehe, :$ <3

2012-04-09 @ 09:14:59
URL: http://onedirectionnovellen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Gosh, spännande. Mer. ^^

2012-04-09 @ 10:12:06
Postat av: Madde

sjukt bra !

2012-04-09 @ 13:00:50
Postat av: Alexandra

MEEER NUU TACK!

2012-04-11 @ 00:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0