Kapitel 18 - Up all night



Louis perspektiv:

- Okey. We need to tell you something we started think of today... Säger Amanda och jg tittar allvarligt på henne. We're leaving London and UK tomorrow night. We're going home to Sweden...
En klump i magen. Det gör ont och Amanda ser ledsen ut. Ledsen ut över att behöva lämna mig och killarna. Hur skulle det bli nu mellan oss? Skulle vårat förhållande förstöras för att hon är tvungen att åka tillbaka till Sverige? Eftersom vi kommer vara så långt ifrån varandra då jag och killarna stannar här, i London. Jag sneglar bort mot Harry och han ser väldigt ledsen ut. Lika så Niall som sitter bredvid honom. Ingen säger någonting och jag känner att jag måste avbryta tystnaden innan det blir för pinsamt.
- Okey, we can all admit that it sucks. Säger jag och alla kollar på mig. I mean, me and the boys have to stay here couse we're going to record the new album. Right? Jag tittar på dom andra killarna och alla nickar.
- I know... Säger Sanna och suckar högt.
Alla blir tysta igen och stämningen är totalt förstörd. Men jag är ändå glad att Amanda berättade det här nu, så fort dom kom på det. För om dom hade berättat det igår 5 minuter innan dom skulle åkt till flygplatsen hade vi alla blivit sårade.
- But I'm glad you told us. Säger jag och går fram till Amanda, lyfter upp henne som om hon inte vägde någonting alls, kramar om henne och sätter mig ner på hennes stol med henne i mitt knä. 'I love you' viskar jag i hennes öra och hon kysser mig på munnen.
Alla verkade piggna till och Harry sitter med Sanna och Niall med Maja.
- What about us? Utbrister Zayn och lådsas bli sårad. Liam, you know i love you. Right? Säger han och sätter sig i Liams knä och gnuggar näsan mot Liams näsa. Alla skrattar och börjar prata på som vanligt igen. Det gäller att ta vara på tiden vi hade kvar.



Harrys perspektiv:

'You don't know what you got until it's gone' brukar man säga och jag kommer och tänka på det när jag sitter där med mina vänner och min flickvän i knät. Jag kramar om Sanna extra hårt. Hon smeker sina fingrar längs min ena hand och jag andas in hennes doft. Hon dofar sött och friskt. Som någon sort blomma. Jag tänker att jag måste komma ihåg att fråga vilken parfym hon använder innan hon åker imorgon, så jag kan köpa en sån och spruta ner min kudde med. 
Jag tittar bort mot Niall som tar upp sin mobil. Han kollar på den några sekunder innan han tittar förskräckt på mig. Jag förstår på en gång.
- Babe, I'll be right back. Säger jag och puttar lite på Sanna så hon ska resa på sig. Jag  går bort mot ytterdörren och kliver ut i det kyliga vädret med Niall tätt bakom mig.
- Shit. Säger han och tar sig för pannan. We forgot. It's already 9PM.
- I know.
- What are we gonna do now?
- Text her and say that we can meet her on the day after tomorrow. Same place, same time.
- Sound good. I'll text her rigt now. Han tar upp mobilen ur fickan och skriver snabbt ett meddelande och skickar, stoppar ner mobilen och tittar på mig.
- Okey then. Should we go inside?
Jag nickar och vi går in till dom andra som satt sig i sofforna istället. Sanna vinkar till mig och jag slår mig ner bredvid henne.
Hela natten stannar vi uppe och pratar, alla åtta. Nog för att vi kommer vara trötta dagen efter, men vi kan sova när tjejerna har åkt hem. För det enda jag vill just nu är att känna Sannas värme, höra hennes mjuka röst och se hennes söta ansikte.



Nialls perspektiv:

Maja och jag sitter nära varanda. Hon sitter mellan mina ben lutad mot mig med sitt huvud snett framför mitt. Hon håller min hand och allting känns lugnt för tillfället. Enda tills jag känner hur det vibrerar till i bakfickan. Maja verkar inte ha märkt det och jag försöker att inte tänka på det, låter bara mobilen ligga där.
Kvällenoch natten går fort och fram emot 6 nådde dom första solstrålarna in genom fönstrena och Maja lutade sitt huvud mot min axel.
- I'm tired. Säger hon och kramar om mig.
- We can sleep for a couple of hours if you want to?
- Yeah, please. I'm so tired.
- Of course babe, everything for you. Jag lyfter upp henne och säger till dom andra som fortfarande ser hyffsat pigga ut at vi går och lägger oss några timmar. Går in med henne till ett av sovrummen och bäddar ner henne i den ena dubbelsängen som vi nu får för oss själva eftersom alla andra är vakna. Snabbt drar jag av mig mina kläder och kryper ner bredvid Maja. Lägger mig nära henne och hon trycker sig intill mig. Jag pussar henne lätt i pannan och viskar 'I love you' men hon hör inte, hon har redan somnat. Självligger jag vaken en liten stund och funderar. Funderar på vad som kommer hända nu, mellan mig och Maja och hur mötet imorgon kväll kommer gå. Någonstans mitt inne i mina tankar somnar jag och drömmer om Maja,



Sämst kapitel och sämst uppdatering. Har inte haft lust, ork eller inspiration men tror jag är tillbaka med ett kapitel varje dag nu. Och TACK för era kommentarer, det är de som får mig motiverad att skriva. Kärlek till er.

Kommentarer
Postat av: VILMA <3

SÄMST? det va ju skitbra och spännade :D <3

2012-04-12 @ 10:05:36
URL: http://vilmaalderbrant.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Yeeey! :D



As bra, meeeera! :D

2012-04-12 @ 12:39:29
Postat av: Amanda Rosenqvist

Åh nej! :'''''(

Nu blir jag ju ledsen, det får inte hända, jag vill inte lämna killarna!!! :(

2012-04-12 @ 15:43:27
URL: http://arosenqvist.blogg.se/
Postat av: Amanda Rosenqvist

Men skitbra btw!!! :)

2012-04-12 @ 15:44:15
URL: http://arosenqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer. :3

2012-04-12 @ 15:50:46
Postat av: Rebecka

Åh, du är så bäst. <3

2012-04-12 @ 20:24:45
URL: http://nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: Bells§

Sjukt bra!! längtar efter nästa del.-- lägger du ut en imorgon också? fyller år då och hade blivit sjukt glad :)

2012-04-12 @ 21:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0