Kapitel 12 - Louis





Louis perspektiv:

Jag vaknar av att jag hör någon skramla med någonting ute i köket. Mjukt pussar jag Amanda i pannan och går ut till köket med bara kalsongerna på. I köket står Maja och lagar frukost och när hon ser mig hoppar hon till lite förvånat och jag kan inte låta bli att skratta. Till slut rycks hon med och vi skrattar lite innan jag ger henne en kram och säger god morgon. Trots att jag inte kännt henne länge var det något som inte kändes rätt. Hon betedde sig inte som hon gjort dom andra gångerna jag träffat henne. Hon kändes stel och verkade osäker.
- Is there something wrong? Säger jag och sätter mig ner på en stol mitt emot käksön där hon steker bacon.
- I don't know... Svarar hon och suckar. It's just that, no. Forget it.
- If you wanna talk to someone you can talk to me. I'm here and I wanna listen to you. I really wanna help you if there's somthing.
Hon ser mig rakt i ögonen och ler.
- Thanks you Lou, your amazing.
- No problem! You're Nialls girlfriend, of course I'm here if you need something!
Hennes leende försvann och hon böjer sig ner mot bänken, läger garmarna på bänkskivan och huvudet ovanpå, in mot bänken. Då hör jag hur hon börjar gråta. Det var en väldigt tyst gråt, men det hördes. Jag reser mig från stolen och går fram till henne. Stryker henne lite försiktigt över ryggen och hyssjar henne.
- Hey, you. What's going on? Säger jag med min mjukaste och lugnaste röst. Hon kollar upp på mig med ögonen fyllda av tårar och kliver in i min famn. Jag kramar om henne en stund och låter henne gråta ut.
Jag frågar återigen vad som hänt och hon släpper taget om mig. Hon berättar att hon känner sig osäker på hennes och Nialls förhållande och menar på att han kanske inte vill ha henne.
- You're perfect for him, of course he want's you! Säger jag och kramar om henne igen.
- But he haven't asked me if I want to be his girlfriend yet. Säger hon och snyftar. You ans Amanda are together and Sanna and Harry are. Like girlfriend and boyfriend. But Niall don't talk to me about me being his girlfriend. Maybe he don't want me... Hon börjar gråta igen.
- Then go and talk to him. I'm sure he wants you to be his girlfriend.
Vi pratar några minuter till och jag försöker försäkra henne om att Niall älskar henne, för jag märker det på honom. Han älskar henne verkligen, det syns så tydligt på honom. Han har blivit så mycket gladare och piggare sen han träffade Maja. Jag talar om det för henne och hon slutar gråta.
- Thanks. Säger hon och kramar mig igen.
- Anything for my girldfriens bestfriend! Svarar jag och hjälper henne att göra klart frukosten.
Precis när vi dukat bordet med massa mat kommer Sanna, Harry, Niall, Liam och Zayn upp. Alla utom jag sätter sig ner och börjar äta. Niall slänger i sig maten och alla skrattar åt att han är så glupsk. Jag ler lite och skakar på huvudet. 'Den killen är ju hopplös!' tänker jag och smyger in till Amanda.
Jag står en stund i dörröppningen och ser på henne. Så vacker när hon sover. Lugn och rofylld.
Efter någon minut stänger jag och låser dörren bakom mig och kryper ner under täcket bredvid Amanda. Hon vaknar till och jag ler mot henne. Hon ler tillbaka och jag kysser henne lätt på munnen.
- Good morning babe. Säger jag och drar henne intill mig.
- Good morning. Svarar hon och kramar om mig. What time is it?
Jag kollar på klockan och den visar kvart över nio och talar om det för henne.
- Oh no! I'm late for school. Säger hon, sätter sig upp och gnuggar sig i ögonen. Where's Sanna and Maja?
Jag skrattar lite åt henne och trycker henne tillbaka ner mot mig.
- Take it easy babe, they'r out there, eating breakfast. And school, you're in London you know?
- Yeah right... Säge rhon och skrattar. Whatever. But later I want you to meet my teacher and talk to her and tell her why me and my friends just disappeared yesterday. Can you please do that?
- Of course sweety. Svarar jag och kysser henne på läpparna.
Här och nu önskar jag att kyssen aldrig ska ta slut. Jag vill stanna där, nära Amanda för alltid.
- Babe. Säger jag och hon tittar mig kärleksfullt i ögonen. I love you.

Wäääh random dehär blev. Amandas perspektiv kommer imorrn (förhoppningsvis!!) haha. Kommentera? (a)

Kommentarer
Postat av: Nicky

SÅ JÄVLA BRA!! <3

2012-04-02 @ 23:54:34
Postat av: Amanda Rosenqvist

I LOVE YOU 2 LOUIS!



Asså, fy vad du är bäst på att skriva, verkligen. Fuckin' love your story!<3

2012-04-02 @ 23:57:22
URL: http://arosenqvist.blogg.se/
Postat av: Madde

jättebra :)

2012-04-03 @ 08:47:48
Postat av: Rebecka

SUPERBRA! :D

2012-04-03 @ 09:46:04
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: Mariia

grymt bra! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0