Kapitel 10 - Sanna and Harry





Dag fyra i tejernas 7 dagars klassresa till London. Sannas kapitel.

Sannas perspektiv:

Jag och mina två vänner gick raka vägen ut ur Madame Tussauds och ställde oss på trottoaren i solskenet och såg oss omrking. Vad skulle vi göra nu då? Vi kunde inte staden och hur man tog sig från ställe till ställe, vi hade inga busskort så vi kunde inte åka buss eller tunnelbana och vi hade inga pengar. Anne-Charlotte hade bett alla lämna pengarna på hotellet för lunchen vi skulle äta skulle klasskassan stå för. Så vad fanns det att göra?
Jag frågade Maja och Amanda vad vi skulle hitta på och dom ryckte på axlarna.
Efter en stund kom vi fram till att vi skulle gå omrking lite tills vi forhoppningsvis kände igen oss. Så vi började knalla upp längs vägen tills vi kom fram till en stor skylt där det står 'Milkshake city!' Vi skriker lite glatt och springer in där och beställer en varsin 1D milkshake. Vi slår oss ner i några fotöljer i ett hörn, lite enskilt från resten av borden. Alla smakar på milkshaken och vi säger inte ett ord till varandra på flera minuter. Maja avbryter tystnaden till slut.
- Wow! Utbrister hon. Ska vi köpa en till?
Jag och Amanda nickar och vi springer till kassan och köper en varsin till. Vi dricker upp dom med kärlek och jag önskar att min aldrig tog slut.
Efter ett par timmar av pratandes om våra älsklingar och skratt attacker hit och skratt attacker dit vibrerar det i min ficka och jag tar upp mobilen. Klockan visar 16.09 och jag blir förvånad över hur mycket klockan blir. 'Nytt meddelande från Haz <3' läser jag på skärmen och ler stort.
- Jag ska bara på toa! Säger jag och reser mig upp och går in på toaletten. Jag öppnar meddelandet och läser vad det står.
'Baby you light up my world like nobody else. Sanna, I can't describe my feelings for you but I'm gonna try the best as I can. First, I love your voice and he way you look. You have the most beautiful smile I've ever seen and your voice calms me down and when I think of you I get butterflies in my stomack. Also you have the prettiest face I've ever seen in my entire life. And your body is the sexiest ever.. ;) And then we comes to your personality. Your so sweet, kind, funny, easy to hang around with and I love to talk to you. When you look me in the eyes, I can see you and me in the feauture. I see you with my children and I think you will be the greatest mum ever!' Resten av smset går inte att läsa, mina ögon svämmar över av tårar. Jag torkar bort tårarna och försöker läsa resten av meddelandet utan att börja gråta. 'Don't be scared cause I talked about the feauture and children, but I want you to remember that I would love to marry you and see you give birth to my children. I hope you feel the same for me. I never felt like this befor. Sanna Linde, I love you. With all of my heart. I'm not gonna leave you, I'm gonna stay by your side forever. You are my angel.' Återigen svämmar mina tårar över av lycka och jag gråter några minuter och kramar om mobilen och Harrys sms. Efter ett tag då jag lugnat ner mig läser jag genom smset en gång till och jag slår hans nummer och trycker på ring. Efter några signaler svarar han och han låter trött.
- Oh sorry, did I wake you up? Frågar jag lite halv skräckslaget. I didn't mean too.. Börjar jag men han avbryter mig.
- Babe, I'm happy that you called. No, I didn't sleep, I'm just so tired... Did you get my textmessage?
- Yes I did. Svarar jag och en glädje tår rullar ner för min kind. I would love to be your feature wife and give birt to our children.
Jag hör hur han suckar lättat. Känner hur mitt hjärta hoppar till några extra slag.
- I love you, Sanna.
- And I love you, Harry.
Vi sitter tysta en stund, fortfarande med varandra i luren. Det är ingen pinsam tystnad, det är en väldigt behaglig och kärleksfull tystnad. 'Hur ny tystnader kan vara kärleksfulla' tänker jag för mig själv och han avbryter mina tankar.
- Do you wanna know a thing I just came up with?
- Yes, of course!
- If you married me, you would be named Sanna Styles. And I think that's the most beautiful name ever!
- Aw! Utbrister jag och skrattar lite. That's a pretty name.
- And as a couple we could be called Sarry.
Jag skrattar hjärtligt och säger till mig själv på svenska: 'Dra mig baklänges vad underbar pojkvän jag har.'
- What? What did you just said? Svarar han och lådsas bli arg. Don't you dare talk swedish to me!
Vi skrattar tillsammans.
- I just said that I have the most wonderful boyfriend ever! Jag känne rpå mig hur han ler sitt allra gulligaste leende och min mobil piper till två gånger. Skit, batteriet!
- Harry, I'm sorry but my phone will die any minute! I need to go... SÄger jag ledsamt.
- It's okey. We can talk later. But we're on our way back home from Glasgow now. Do you wanna come with Maja and Amanda to the airport and see us? We're there in one hour i think.
- See you there. Svarar jag. Love you!
- Love you to, beautiful!
Jag lägger på och går ut till tjejerna.
- Ska ni med till flygplatsen eller? Killarna kommer dit om en timme.
Dom tittar glatt på mig först innan dom sedan kollar på varandra och sedan på mig.
- Men hur ska vi ta oss dit då? Säger Amanda. Vi har varken pengar eller bilar själva.
- Äh, vi kommer på något! Svarar jag och vi springer ut från Milkshake city.
Harrys perspektiv:

- See you there. Love you!
- Love you to, beautiful! Svarar jag och lägger på.
Vi går på planet och alla killarna vi sätter oss utspridda allihopa. Tror vi alla känner att vi behöver lite space ifrån varandra. En halvtimmes sittande för mig själv med Sanna i tankarna väntade på mig och jag satte mig ner i sätet och spände fast mig. Lika så gjorde resten av killarna och vi satt alla fem tysta, inne i våra egna tankar.
Jag tänkte på henne. Flickan med stort F. Hon var den finaste, underbaraste och härligaste människa jag träffat. 'Tänk om det skulle bli vi två för evigt' tänkte jag och log för mig själv.
Tiden gick fort när jag tänkte på Sanna och rätt som det var landade planet på flygplatsen i London och vi var äntligen tillbaka hemma. Efter en lång dag skulle det bli skönt att träffa Sanna igen.
Vi klev av planet och gick mot gaten. Jag skyndade mig lite extra, för Sannas skull. 'Undrar vad Louis och Niall kommer säga när dom ser deras tjejer där?!' tänkte jag och skrattade.
- Vas happening?! Ropade Zayn och skrattade. What's so funny?
- Haha, nothing. Svarade jag och han boxade till mig på armen och vi skrattade båda två.
Som tur var hade vi inte gått ut med att vi flög hem till London redan ikväll och det var helt dödstyst när vi kom ut i vänthallen. Då hör jag ett bekant skratt och jag ser Sannas blonda hår en bit bort. Jag ser att hon och hennes vänner vänder sig om och går emot oss. Dom ser riktigt glada ut alla tre och värmen sprider sig inom mig när jag ser henne. När det är 10-20 meter kvar mellan oss klarar jag inte av att bara gå där helt vanligt så jag springer fort, sträcker ut armarna och lyfter upp henne i luften när hon kramar om mig. Vi skrattar och kysser varandra. Nu kände jag mig hel igen.
- I'm never gonna leave you, ever. I can't  stand a day without you! Säger jag och stryker hennes kind, ser henne ljupt in i ögon.
Hon ler och ser på mig på det där sättet som får mig att bli helt knäsvag.
- I hope you wont. Säger hon och lägger armarna om min midja. And I'm never gonna leave you!
När våra läppar möts önskar jag att den aldrig ska ta slut. Och jag önskar, bokstavligt talat att hon aldrig släpper taget om mig.
Vi bestämde oss att åka till min och killarnas lägehet alla 8 och umgås och lära känna varandra bättre. Jag vill gärna lära känna Sannas vänner, hon är ju trots allt min flickvän. Utanför dörrarna står en svart limousine och väntar på oss. Vi hoppar in allihopa i limousinen och den rullar iväg mot vår lägenhet.
Tiden går fort och plötsligt slår klockan midnatt och vi blir lika förvånade allihopa. Kvällen hade gått jätte fort, kanske för att vi haft så kul tillsammans. Vi hade låtit Niall göra en middag till oss åtta och han grillade hamburgare och vi blev alla imopnerade av hur gott det var! Efter middagen gick vi ut i trädgården som tillhörde lägenhetshuset och vi var helt ensamma. Vi satte oss runt en lägereld vi gjorde upp och vi hade med oss filtar och marshmallows att grilla. Allt var super mysigt och Sanna satt lutad mot mitt bröst hela tiden, invirade i samma filt. Hade inte dom andra varit där hade jag inte slitit min blick från Sanna men eftersom vi tyvärr inte var ensamma kunde jag ju inte koppla bort alla förutom henne.
- We should go to bed. Säger Amanda och tittar på Maja och Sanna. Tjejer, Annae-Charlotte kommer lacka ur imorgon. Vi drog ju bara...
Jag tittar på Sanna som rest på sig och satt sig upp ordentligt brevid mig. Hennes blick avslöjar att hon är orolig.
- What's up babe? Säger jag och kramar om henne.
- It's just that our teacher is going to freak out tomorrow, cause we just left earlier today.
Maja och Amanda reser sig upp, lika så Sanna.
- No! Säger jag högt och tar tag i Sannas hand. Please can you stay here over the night? We can follow you three to you'r teacher tomorrow and talk to her? Is that okey? Jag tittar på Sanna och ler lite försiktigt. Alla tre tjejer nickar och säger att det låter bra.
Eftersom klockan är mycket bestämmer vi oss för att gå och lägga oss allihopa.
Sanna och jag kryper ner i min säng och hon lägger sig nära mig och kramar om mig. Jag kramar henne tillbaka och hon ligger tyst i min famn en stund innan jag hör hur hon gråter.
- Babe, what's wrong? Frågar jag och stryker henne i pannan.
- It's just that i love you so much. Snyftar hon. Never leave me!
Jag låter henne gråta en stund, hyssjar och pussar henne i pannan och svarar att jag aldrig kommer lämna henne.
Vi somnar fort efter det, tätt ihop.

Och det var då Sannas kapitel. Har suttit säkert 5 timmar med det, men är inte fortfarande inte riktigt nöjd.. Hur som helst, hope you like it! ♥

Kommentarer
Postat av: Madde

super !

2012-03-30 @ 23:02:24
Postat av: Alexandra!

Grrrrrrrrrrrrrryyyyyyyyyyyyyymmmmt bra!

2012-03-31 @ 00:01:50
Postat av: sannalinde

allvarligt jag gråter, det där med att han bärde upp mig på flygplatsen... vet du hur många gånger jag faktiskt har drömt och fantiserat om just DET? miljontals gånger! väldigt underbart skrivet. hoppas detta blir verkligt. iallafall lite av det♥

2012-03-31 @ 00:54:16
URL: http://withonelook.blogg.se/
Postat av: Elina

Shit vad bra!!!!!!!!!!!!!



Du får gärna gå in på min ny uppstartade novellblogg och kommentera om vem i 1D som ska vara första huvudpersonen :D

2012-03-31 @ 12:46:54
URL: http://fanficonedirection.devote.se
Postat av: Mariia

grymt bra !

Postat av: Amanda Rosenqvist

ASSÅ, VARFÖR SKA DU VARA SÅ HELT JÄVLA BÄST? CAMILLA, DITT SKRIVANDE, DIN NOVELL, IT KILLS ME!!!!! LOVE IT, LOVE YOU!!!♥

2012-04-08 @ 00:29:34
URL: http://arosenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0