Kapitel 6 - The best day





Louis perspektiv:

Hon var den finaste tjejen jag någonsin sett. Hennes mörkbruna/svarta hår som flög åt alla håll när det blåste, hennes glittrande ögon och gulliga leende. Sättet hon såg på mig gjorde att jag fick fjärilar i magen. Och det var många år sedan jag fick det. Ikväll skulle vi träffas, Amanda och jag. Vi skulle träffas vid London Eye klockan 6 PM. Det var då det var som lugnast ute på Londons gator. Vid den tiden hade alla kommit hem från jobbet och dom flesta satt och åt. Det var en perfekt tid för oss att träffas. Då skulle vi förhoppningsvis få lite privat tid med varandra, utan skrikande fans.
Jag kollar mig i spegeln med en skeptisk blick. Jag såg ju inte riktigt klok ut! Håret hade lagt sig åt massa olika håll och jag hade fått en något röd-skrikig bränna på kinderna efter solen. Tar lite vax i håret och fixade till det. Lånade lite av Zayns puder och pudrar på mina kinder. 'Inte för att jag vet riktigt hur det fungerar, det där med smink... Men hon kommer nog gilla mig ändå!' tänkte jag och låste upp toadörren och gick ut till killarna.
- I'm leaving now. Sa jag och vinkade. Hejdå!
Harry hoppar upp från golvet och springer rätt på mig och kramar om mig.
- Have fun! Skriker han och pussar mina kinder ett antal gånger. I love you baby! Han skrattar och dunkar mig på överarmen.
- I will. Svarar jag och ler mot honom, vinkar till resten av killarna och går ut i det lite kyliga vädret. Solen skulle snart gå ner och då skulle det bli ännu kallare. Jag gick till London Eye eftersom det endast var ungefär en halvtimmes promenad från vår lägenhet och jag var väldigt tidig. Helt fantastiskt var det att gå där, helt ostörd och bara tänka på vackra Amanda. Tänk om hon kunde bli min?
Amandas perspektiv:

Trots att jag var tio minuter tidig såg jag honom stå en bit bort och luta sig mot ett räcke. Jag smög fram, lite bakom honom för att kunna skrämma honom.
- Wooooah! Skrek jag och petade honom i sidan och han hoppade till och skrek riktigt högt. Han vände sig förskräckt om och såg på mig och började asgarva.
- What are you doing? Sa han och hans röst sprack på 'doing'. Do you want me to shit my pants or what? Han drog in mig i sin famn och vi kramades länge. Han luktade gott av sin parfym och mitt hjärta skuttade till lite när han strök sin hand över min rygg.
- You look beautiful. Säger han och ler mot mig.
- Thank you sweety! Säger jag och ler brett mot honom, sträcker på ryggen och försöker se så självsäker ut som möjligt. Dom flesta killar verkar tycka om när tjejer är självsäkra och Lou verkar vara otroligt säker och trygg i sig själv, och då kan ju inte jag komma där och inte ha något självförtroende alls!
Vi går runt lite på Londons vackra gator och han visar och berättar allt han vet om London. Han håller mig i handen och ger mig massa komplimanger. Han drar flera jätte tråkiga skämt men som jag dock att dom är tråkiga inte kan låta bli att skratta åt. Han blir så glad och ser så stolt ut när han får mig att skratta!
När vi gått runt i London flera timmar frågar han mig om jag vill åka lite London Eye med honom. Jag blir genast osäker och nervös, då jag är höjdrädd och han märker det på mig.
- What's wrong? Säger han och stryker mig på kinden.
- No... It's just that. Börjar jag. I'm afraid of heights. Jag ler ett lite ursäktande leende mot honom.
- Oh...
- But trust me, I want to!
- Okey then, letäs go! You can do it! Han tar tag i min hand och släpar med mig bort mot gubben som står och säljer biljetter. Han köper två biljetter och vi får gå in i en egen "korg" då det bara är vi där. Vi sätter oss ner och den börjar åka.
- Oh my god. Säger jag tyst för mig själv med Louis hör vad jag säger och frågar vad som är fel. What if I'm gonna puke?
Tänk om jag blir så rädd p.g.a. höjden och spyr. Mitt framför Louis Tomlinson! Bara tanken för mig att rysa. Vill ju inte göra bort mig inför killen jag älskat i flera år, andra gången jag träffar honom!
- Take it easy, beutiful. Säger han och sätter sig nära mig.
Vi sitter tysta några minuter och håller handen, kollar ut över fina London och bara njuter av varandra närhet. När vi kommit högst upp i parisehjulet vänder Louis sitt huvud och ser rakt in i mina ögon. Han blundar och lutar sig fram emot mig. 'Åh Gud, han ska kyssa mig!!!' tänker jag och försöker att inte flippa ur. Kan ju inte börja fangirla nu!
När hans läppar möter mina stannar tiden upp och jag har aldrig kännt såhär förut i hela mitt liv. Plötsligt kändes det som att jag var hel igen. Nu är jag lycklig. Kyssen var den bästa jag någonsin varit med om. Lång, kärleksfull och varm. Louis såg så lycklig ut när han sedan såg mig i ögonen och frågade om jag ville stanna hos honom över natten.
- Of course I will. Svarade jag och lutade mitt huvud mot hans axel. Han var underbar, den finaste killen på jorden. Och tänk att han ville att jag skulle sova över hos honom? Bästa dagen i hela mitt liv.



Sannas perspektiv:

Klockan 7 PM, 19.00 svensk tid.
- Jag går nu, puss på dig! Ropade jag till Maja som stod inne i duschen. Lycka till sen!
- Desamma, älskar dig! Ropade hon tillbaka och jag gick ut ur hotellrummet ner på gatan. Där stod redan Harry med sin röda gamla Volkswagen bubbla. Jag hoppade in i bilen och Harry lutade sig mot mig, gav mig en puss på kinden och körde iväg.
- Where are we going? Frågade jag.
- It's a surprise, you know. Sa han och blinkade mot mig. Jag fnissade lite och kände efter vad jag kände för honom. Jag har alltid älskat honom, det har jag. Men nu gör jag det verkligen på riktigt. Nu håller jag ju på att lära känna honom och han är verkligen den snällaste killen jag träffat. Den här kvällen skulle bli så mysig. 'Hoppas bara att han gillar mig tillbaka' tänker jag och sneglar lite på honom. Hans hår ser lite extra lockigt ut och han verkar känna att jag kollar på honom.
- What are you looking at? Frågar han och skrattar. Jag rodnar och skrattar lite jag också.
- It's just that, you are so beautiful.
- And so are you, Sanna. Säger han och ler mot mig.
Majas perspektiv:

Klockan halv åtta påkvällen får jag ett sms från Niall där det står: 'I'm coming, now! Is that okey? x /Niall'. Jag skriver tillbaka att han kan komma om 20 minuter och han skickar fort tillbaka att han inte kan vänta så han kommer nu. Och där står jag i handduk, blött hår och osminkad! Jag skyndar mig in till sovrummet och klär på mig första bästa mjukisbyxor och ett linne. Orkar inte bry mig om hur jag ser ut, vi ska ändå bara vara här och kolla på film. Behöver ju inte direkt klä upp mig för det. Och gillar han mig ska han ju gilla mig, inte mitt smink eller tighta jeans. Har ingen lust att varken sminka mig eller fixa håret heller för jag har hört att Niall gillar tjejer som kan gå osminkade och ofixade tjejer.
En minut senare plingar det på dörren och där står han. Killen som får mitt hjärta att slå dubbla slag. Killen som sjunger som en gud. Han som får mig att le, även i dom tuffaste stunderna.
- Hello there! Säger han högt och glatt, ler och kramar om mig. You look beautiful!
- You too! Svarar jag och känner glädjen inom mig. Seriously, you look so handsome!
Han ler, rodnar lite och vi går in i vardagsrummet. Jag sätter på en film, har ingen aning om vilken, och vi sätter oss i ett hörn av soffan. Tätt, tätt ihop. Han lägger armen och mig och stryker mig längs handryggen.
- I need to tell you something... Säger han och ser allvarligt på mig. Jag får en klump i magen och sväljer hårt. Vad är det han tänker berätta?

Mår inte så jätte bra just nu, men här är kapitel 5! Hoppas ni gillar det :) Får se om nästa kapitel kommer ut i morgon eller på torsdag. Ta hand om er! ♥

Kommentarer
Postat av: Eve

underbart camilla, bara underbart<3

2012-03-20 @ 22:06:22
URL: http://eveliinaa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åhhhhhh! Kan inte det här vara verklighet istället!!!! fangirlar lite ahhhh, jag dööör sååå braaaaa!!! :D<3

2012-03-20 @ 22:06:37
Postat av: sandra

jag älskar det!! :D

2012-03-20 @ 22:24:55
Postat av: amandaaa

åh gud så bra.. du är riktigt duktig på att skriva!

längtar redan till nästa kapitel :D

hadetbra, kram <3

2012-03-20 @ 22:51:56
Postat av: Rebecka

ÅH, så himla bra är du ! ♥

2012-03-21 @ 18:59:33
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: Moa

Love it!!!! <3

2012-03-21 @ 20:08:47
URL: http://chocolateking.devote.se/
Postat av: Hanna

Jätte bra :D

2012-03-21 @ 20:33:57
Postat av: Amanda Rosenqvist

SÅÅÅÅÅ BRAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!♥

2012-04-08 @ 00:35:38
URL: http://arosenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0