Kapitel 7 - Love and happiness





Sannas perspektiv:
Harry sätter på radion och One thing spelas högt ur högtalarna.
- Oh no! Säger han och skrattar högt. I don't wanna hear myself on the radio!
Jag skrattar åt honom och sjunger med, högt och utan att bry mig om hur jag låter. Han tittar på mig, skrattar lite lätt och ger mig den där blicken. Blicken som utstrålar kärlek och omtanke.
So get out, get out, get out of my head. And fall in to my arms instead. I don't, I don't, don't know what it is. But I need that one thing. And you've got that one thing! Harry och jag sjunger och skrattar åt oss själva för att det låter så hemskt. Harry gör sig till och det låter inte alls bra, för att vara ärlig lät det hemskt. Men det fick mig att framstå som rätt bra, så jag blev i alla fall glad!
När låten tagit slut kör Harry in på en liten, öde grusväg. Vi kör på den några hundra meter och det syns inte en enda människa någonstans. Bara massa skog och växter. Han stannar bilen där vägen tar slut och ber mig sitta kvar medans han går ut och runt till min sida.
- My love. Säger han och öppnar dörren, sträcker ut sin hand och jag tar tag i den och reser mig ur bilen. Fnissar lite åt hans sätt att försöka spela gentleman. Han var så söt! Hand i hand gick vi genom en skog med 1000 uppstickande rötter och stenar huller om buller. Klantig som jag är ramlade jag ett par gånger och skrapade upp både knä och armbågar. Men med Harry kunde jag inte sluta skratta, trots att det gjorde rätt ont. Han fick mig att må så bra!
Till slut kom vi fram till en liten öppen glänta med en liten sjö. Vattnet glittrade och solen lyste mellan grantopparna. Några små fåglar satt på en bänk brevid vattnet och sjöng, det lät otroligt fint.
Harry såg på mig med kärlek i blicken.
- I hope you don't mind spending the night with me. Säger han och omfamnar mig.
- Of course not! Säger jag och njuter av kramen. It's so beautiful out here.
- Come on, there's more you need to see. Säger han och drar med mig till andra sidan sjön bakom en liten kulle. Där står ett tält bakom en stor filt där det står uppdukat med massa olika frukter, ostar och diverse annan mat. Bredvid filten är det uppordnat med massa ved, en liten lägereld. Jag ser mig omkring på allt fint Harry gjort i ordning. Bara får vår skull!
- Oh my gosh. Säger jag helt mållös. This is the most romantic thing I've ever seen.
Han ler stort mot mig och ser stolt ut.
- I did it for you. Svarar han och drar mig intill honom. Han tar försiktigt tag lite lätt under min haka och lutar sig fram emot mig. Kyssen kommer lite som en chock för mig. Jag var inte alls beredd på att han skulle kyssa mig! Tänk så många gånger jag bara drömt om att få kyssa hans läppar och känna honom nära mig. Hur många gånger jag gråtit över att jag aldrig kommer få träffa honom. Och så stod jag här nu och kysste honom. Jag, Sanna står här i världens finaste glänta och kysser Harry Styles!
Han avslutar kyssen och vi står tätt med mitt ansikte en bit under hans och han ser mig rätt in i ögonen.
- I don't say this very often but I really need to say it to you right now. Säger han. Cause you never know whats gonna happen the next minute. Sanna, I love you.
Mitt hjärta hoppar till och jag ler stort. Ställer mig på tå och kysser honom länge.
- I love you too baby. Säger jag och gosar in mig i hans varma famn.
Nu var jag minsann kär på riktigt.
Majas perspektiv:

Han sitter tyst en stund och släpper min hand. 'Vad är felet nu då?' 'Sa jag eller gjorde jag något fel?' 'Tänk om Niall inte alls gillar mig?!' Tankarna flög runt i mitt huvud och jag fick huvudvärk. Det fick jag alltid när jag blev orolig och osäker.
- Is there something wrong? Frågar jag.
- No. Säger han och harklar sig. There's nothing wrong. Han ler lite blygt och tar min hand igen. It's just that you are so wonderful. I really like you.
Jag blir alldeles varm inombords och jag lutar mig mot honom. Här vill jag stanna för alltid! Här brevid honom.
Vi fortsätter kolla på filmen och jag somnar någonstans i mitten av filmen och jag vaknar av att han lyfter upp mig i hans famn.
- No no no! Säger han. Don't wake up! Säger han lite förtvivlat. I was just going to get you in bed. I didn't meen to wake you up. Han bär in mig till sovrummet jag och tjejerna delar på. Där står en stor dubbelsäng och en enkelsäng ihopskjutna till en enda gigantisk säng. Försiktigt lägger han mig ner i en av sängarna och drar däcket över mig.
- Can I stay with you tonight? Frågar han och ler mot mig.
- Yes of course!
- Thank you baby. Svarar han och går runt sängen och kryper ner under täcket och lägger sig nära mig.
- Don't you think it's cold in here? Säger jag till honom och drar täcket så högt upp jag kan.
- Not really. Säger han och lägger sig så när mig som det bara går. Han drar mig intill sig och lägger armarna om mig. I hope this will warm you up a little bit. Jag bara ler fånigt för mig själv. Om han bara visste hur mycket jag älskade honom. Det var helt galet att jag älskade honom så mycket som jag gjorde. Innan jag träffade honom älskade jag honom såklart, men det var ingenting mot vad jag gjorde nu. Han betydde allt för mig! På ett sätt kändes det lite fånigt, vi kände knappt varandra. Men han hade något speciellt. Det hade han verkligen. Och jag älskade det! Älskade honom.
Efter bara en liten kort stund kände jag hur ögonlocken började bli tunga och jag somnade där, trygg och varm i Nialls armar.
Amandas perspektiv:

Vi promenerade bort mot killarnas lägenhet, helt ostörda även denna gång! Vi klev in och hälsade på Zayn och Liam som satt och spelade tv spel.
- Hey guys! Ropade Louis till killarna. This is Amanda, say hi Amanda!
- Hi Amanda! Sa Zayn och Liam i kör.
- Hi! Sa jag glatt tillbaka.
- We are just gonna find the keys and then we're going off to the other apartment. Couse, you know. We wanna be alone. Lou blinkade mot killarna och dom skrattade.
Louis vände sig mot mig och pussade mig på kinden.
- Wait here, I'm gonna get the keys. You can hang out with Liam and Zayn while you're waiting. Han sprang in i något rum och man hörde honom rota i några lådor.
Jag gick fram och satte mig brevid Zayn.
- Vas happenin?! Sa han högt och vi skrattade alla tre. Jag satt där några minuter och pratade om lite allt möjligt med dom och vi hade det super trevligt! Dom var verkligen så snälla. Zayn var jätte glad och skrattade och pratade mycket medans Liam satt där, lite tystare och blygare. Han var så söt Liam! Jag har aldrig sett honom som den blyga typen men kanske han var det. Vem vet. Dom var i alla fall lika söta som jag alltid trott.
Louis kom ut till tv:n efter en liten stund med nycklarna i handen.
- I found them! Sa han högt och sträckte ut sin hand mot mig. Come on babe, let's go!
Jag reste mig upp, kramade Zayn och Liam och tog Louis hand och så gick vi.
Så fort vi kommit fram till deras andra lägenhet, för tydligen hade dom två stycken, klädde vi av oss och la oss i sängen. Han låg och höll om mig och vi småpratade länge. Flera timmar låg vi där och jag berättade om mig själv, om Sanna och Maja, om skolan och min familj. Han lyssnade intresserat och flikade in med en fråga lite då och då. Det verkade som att han gillade när jag pratade om mitt liv.
- I hope you don't have a girlfriend. Sa jag helt plötsligt utan att tänka mig för. Varför i hela fridens namn sa jag så? Är jag helt pantad eller? Varför skulle han kyssa mig om han redan hade någon?! Jag blev irriterad på mig själv och ångrade att jag frågade det.
- You do? Sa han och tittade förvånat på mig.
- No, I didn't meen to... Han avbröt mig.
- That's funny. Couse actually, I think I have a girlfriend. Han log mot mig. Are you my girlfriend now?
'Vilken lättnad att han inte tog illa upp' var min första tanke. Sedan kom jag på att, 'herregud, han frågade mig nyss om jag vill vara hans flickvän!' och jag log som jag aldrig gjort förut.
- I think so... Sa jag lite osäkert med glatt.
- Good. Couse I would love to have you as my girlfriend. We're a cute couple! Han log och kysste mig ömt på läpparna. I think we should sleep now. You look tired!
- That sounds good! Svarade jag men egentligen ville jag ligga vaken och prata hela natten. Goodnight.
- Goodnight baby. I love you!
- Love you too! Jag kunde inte ha fått ett bättre slut på dagen.
Mina sista tankar innan jag somnade gick till Sanna och Maja. Jag undrar vad dom gjorde just nu. Om dom två var hemma efter deras dejter eller var dom var. Kanske borde jag smsat dom? 'Äh, dom klarar sig fint. Mina tjejer.' tänkte jag och somnade med Louis tysta andetag brevid mitt öra.

Lovade ju två kapitel till idag, men kom på att jag inte kommer hinna skriva något imorrn så sparar det andra tills imorrn. Ska nämligen på directioner träff på dagen och bio på kvällen så yes, kram! Kommentera gärna ♥ blir så glad av allt fint ni skriver!

Kommentarer
Postat av: Eve

UNDERBARA FLICKA, MEER! :D

2012-03-24 @ 00:54:41
URL: http://eveliinaa.blogg.se/
Postat av: rebecka

Åh, så bra du är ! :D

2012-03-24 @ 10:25:31
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: Amanda Rosenqvist

FANTASTISKA, UNDERBARA DU, JAG KOMMER SNART DÖ AV DIN NOVELL.. HELA MITT LIV KOMMER SNART VARA EN FANTASI JAG KOMMER LEVA I!!! MEN DET GÖR INGET!!! :D♥

2012-04-08 @ 00:34:02
URL: http://arosenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0